GRÖN cykel skyddas med GRÖN ISR-märkning
Min cykel som från början var en City Sport från Biltema. Jag har bytt styre, köpt från Classic Cycle. Jag har lagt el-modulen som satt på styret i en plåtask från 1930-talet. Fästet till asken är en bearbetad plåt från en Indian-ljuddämpare från 1942. Sadeln är en engelsk Brooks. Reflexen i bak är av svensk tillverkning i Art Decostil, antagligen från 1930-talet. Verktygsväska från 30 - 40-talet. Handtag från 40 - 50-talet som är NOS. Den är lackad i engelskt grönt. Jag har fler förändringar på gång. Min idé med att bygga om den på det här sättet är att jag själv har hållit på med veteranmotorcyklar en hel del och alltid gillat den gamla stilen på fordon, även på vanliga cyklar. Jag har även de riktigt tidiga motorcyklarna från 1900-talets början i åtanke när jag bygger. De var i stort sett en cykel med en motor på och hade utvecklingen gått en annan väg så kunde det varit en elmotor istället för en förbränningsmotor på dem. Det var batterierna som var problemet, de var för klumpiga och för kraftlösa. Så det jag har för min inre syn är hur en tidig motorcykel kunde sett ut med en teknik baserad på elmotorn. Världen hade sett ut på ett annat och kanske bättre sätt om så skett. Sen tror jag att ett elfordon lättare kan bli accepterat bland människor med samma estetiska syn som jag själv om de får en mer klassisk prägel.
När man lagt ner arbete, pengar och tankemöda för att skapa