Personalcyklar ser till att ISR-märka tusentals cyklar årligen
Att minska stöldrisken ingår i konceptet.
Viktor Ekholm, vad vill du prata om?
Jo det ska jag berätta: Personalcyklar/förmånscykel.
För fem, sex år sedan var begreppet inte särskilt känt för den breda massan. Inte heller bland politiker.
Idag däremot så ser läget helt annorlunda ut. Sedan 1/1 i år gick staten in och subventionerar förmånsvärdet på cykeln som löneförmån med 3000 kr/år och medarbetare. Detta för att cykla istället för bilåkandet inte bara minskar utsläppen av fossila gaser. Utan även för att forskning visar på att sjukvården kan spara in miljarder i kostnader då motion och den allmänna hälsan blir betydligt bättre om man helt enkelt rör på sig mer.
För den breda massan börjar #Personalcyklar eller förmånscykel nu bli något som folk faktiskt har hört talats om och efterfrågar. Alla individer som går in i en cykelbutik har en arbetsplats med kollegor och chefer, som kanske också behöver en cykel. Cyklar är helt klart inte gratis idag.
Men med ett upplägg där arbetsgivaren inte får någon kostnad för tjänsten, utan istället får en hälsosammare och friskare personal som har möjligheten att tillhandahålla cykeln på ett sätt som är oerhört förmånligt så skulle jag vilja avsluta med att kunden som erbjuder sina anställda Personalcyklar också kommer att få betydligt gladare och piggare personal!
Det Personalcyklar erbjuder idag är inte bara en cykel på ett förmånligt sätt. vi vill också tro att vi även hjälper Sverige i stort. för att inte tala om miljöfrågorna som vi kan vara med och påverka om fler cyklar och åtminstone ersätter en och annan biltur med cykeln så minskar vi klimatavtrycken i form av minskade utsläpp.
Fler som cyklar istället för att åka bil sliter mindre på redan hårt belastade vägar.
Folkhälsan i stort. Barn och vuxna i dag behöver röra på sig betydligt mer. Att cykla 30 min/dag ger dig den där vardagsmotionen du behöver men som du kanske har lite svårt att ta tag i.
🤷
Jonas Holtbo Sportson - Förmånscykel som har varit i branschen något länge än mig, har du några mer inputs på varför det borde vara en nobrainer att välja en förmånscykel idag?
Dick Olsson Olsson du var länge en nöjd personalcyklande herre som cyklade året om! kan inte du berätta lite om dina erfarenheter av att vara en av dom första som testade det här med att förmånscykla?
🙂
följdfråga som jag ställer till alla som önskar svara: varför erbjuder inte fler företag sina anställda en cykel som löneförmån?
#HR #Hållbarhet #löneförmån #personalcyklar
Hela texten hittar du här:
https://www.linkedin.com/posts/viktor-ekholm-b651a8167_personalcyklar-hr-haevllbarhet-activity-6995874325543178241-sZ43?utm_source=share&utm_medium=member_android