1 Jul

Sommar är lika med cykelsemester!

2024-07-01 21:36
Sommar är lika med cykelsemester!
Sommaren är här och med den kommer tiderna för cykelsemester. Vad kan vara bättre än att utforska vårt vackra land längst med väg och stig? Packa picknickkorgen eller din semesterväska och ge dig ut på en oförglömlig resa i sommar!

Vi på Cykelfrämjandet tar också sommarsemester, och vår mejl- och telefontid är stängd mellan 4 juli-9 augusti. Vi önskar er en härlig sommar!

Information om medlemserbjudanden eller fakturor hittar du på Mina sidor.

Boka din plats på Cykelturveckan!
Funderar du på vad du ska göra i sommar? En sak att lägga in i kalendern är vår Cykelturvecka som firar 40 år! Vi ses väl i Leksand? Läs mer och boka här.

Missade du vår Digitala Cykelträff om Cykelturveckan i Leksand? Under träffen gav vi en introduktion till digitala cykelkartor i appen Ride with GPS. Se inspelningen här.

Gör din röst hörd genom Cyklistvelometern!
Hur är det att cykla i din kommun? Vartannat år genomför vi Cyklistvelometern - vår undersökning där du som cyklist får göra din röst hörd! Nu är det dags igen! Till enkäten.

Enkäten är öppen fram till 31 augusti och vi uppmuntrar alla att hjälpa till att sprida enkäten för att få ett bra underlag till påverkansarbete i er kommun. Svara och läs mer här.

Glädje och gemenskap på cykelkurs i Södertälje
Vår projektledare och instruktör Helena Haglöf delar med sig av sin upplevelse från en cykelkurs i Södertälje, och den starka gemenskapen och glädje som uppstår när deltagare och instruktörer upplever framgångar tillsammans! Läs hela berättelsen här.

Skriv under för cykeldeklarationen!
Sverige har signerat EUs historiska Cykeldeklaration. Nu är det dags att börja förverkliga den! Skriv under vår namninsamling för att Sverige ska agera.

Cykelturbiblioteket
Planerar du att cykla i Sverige i sommar? Missat inte vårt cykelturbibliotek med flera samlade turer att upptäcka! Läs mer här.

Missa inte våra medlemserbjudanden!

Logga in på mina sidor eller maila till medlem@cykelframjandet.se så får du som är medlem kampanjkoder till aktuella erbjudanden. Mer info hittar du också på cykelframjandet.se/erbjudanden.

Stöldskyddsmärkning Smartsand erbjuder Cykelfrämjandets medlemmar en unik rabatt på 20% på stöldskyddsförpackningen Smart DNA / ISR. Ange isr2024cf när du handlar. Läs mer. Cykelpaketresor Som medlem hittar du alltid förmånliga erbjudanden på cykelpaketresor hos Sweden by Bike. Ange Cykelfrämjandet när du bokar. Läs mer och boka. Guidad tur i Lofsdalen Upptäck cykeldestinationen Lofsdalen! Medlemmar får 15% på en valfri guidad tur hos Skoterhuset i Lofsdalen. Mejla till info@skoterhuset.se och ange Cykla24. Läs mer. Boende i Lofsdalen Medlemmar får 15% rabatt på utvalt boende från och med vecka 25 till och med vecka 40 under 2024. Ange kod Cykla24 när du bokar. Läs mer. Väskor & regnskydd Som medlem får du 15% på alla produkter i kategorin Väskor och regnskydd hos Sweden by Bike. Ange CF2024CYKELSEMESTER när du handlar. Läs mer. Rabatt på cykelhyra Travelshop i Malmö och Helsingborg har hyrcyklar för alla. Medlemmar får 15% rabatt på cykelhyra. Ange CFRAM2024 när du bokar. Läs mer. BienVélo i Malmö Som medlem får du 10% på cyklar och tillbehör hos BienVélo i Malmö! Uppge CF2024 när du handlar i butiken. Läs mer. Cykelkartan Medlemmar får 15% på Cykelkartan från Norstedts. Uppge CF24CYKELKARTA när du handlar. Läs mer. Frihet på två hjul Historikern Henrik Höjer skriver om cyklismens framväxt från 1810-talet till idag. Som medlem kan du köpa boken för endast 179 kr (ord. pris 219 kr). Ange CF2024 när du handlar. Läs mer. Tidningen Syre Medlemmar i Cykelfrämjandet får ett unikt erbjudande på tidningen Syre: 3 månader för 299 kr (ord. pris 594 kr). Mejla till prenumeration@tidningensyre.se och ange SYRECYKEL24. Läs mer om Syre. Kontakta oss medlem@cykelframjandet.se